در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش؛آیین دانش آموختگی دانشجویان کشورهای دوست و هم پیمان برگزار شد

 آیین دانش آموختگی دوره سی ام دانشجویان خارجی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با حضور وابستگان نظامی کشورهای دوست و هم پیمان پاکستان، عمان، هندوستان و کره شمالی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سالن شهید فلاحی این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم امیر سرتیپ حسین ولیوند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با ابراز خوشحالی از حضور دانشجویان کشورهای دوست و هم پیمان در ایران و تحصیل در دانشگاه فرماندهی و ستاد گفت: ما در زمان حضور دانشجویان خارجی در این دانشگاه حتی برای لحظه ای تفاوتی بین دانشجویان ایرانی و خارجی قایل نشدیم.
وی با اشاره به اهمیت وجود نظامیان در تمام کشورها افزود: نظامیان در همه کشورها یک هدف مشترک و مقدس و یک تکلیف دارند و آن حفظ منافع ملی و خاک میهنشان است و یک نظامی، لباس خود را کفن خود می داند و فرقی ندارد که کشورش ایران، پاکستان، هند، کره یا عمان باشد و افتخار می کند که به خاطر وطن و مردمش جان فشانی می کند و این موضوع بسیار ارزشمندی است.
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به تعامل خوب این دانشگاه با دانشجویان کشورهای دوست و هم پیمان تصریح کرد: ما در پذیرش دانشجویان خارجی محدودیت نداریم و هر چه در توان داریم برای رفاه  حال دانشجویان مهمان به کار خواهیم گرفت.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم رابطه کشورمان با کشورهای دوست وهم پیمان عمان، کره، هند و پاکستان مستدام باشد و این دوستی در حوزه های دیگر نیز تداوم داشته باشد و بتوانیم زمینه را برای زندگی خوب مردم کشورهای خود فراهم کنیم.
در ادامه این مراسم دانشجویان کشورهای دوست و هم پیمان نیز ضمن تشکر از فرماندهی و اساتید دافوس ارتش و ابراز خرسندی از حضور در ایران و تحصیل در دانشگاه فرماندهی و ستاد، ارتش ایران را یک ارتش قدرتمند و صلح جو معرفی کردند و تاکید داشتند که همه ما سفیران صلح و دوستی کشور جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خود خواهیم بود.
بنا بر این گزارش؛ دانشجویان مهمان خارجی در خرداد ماه سال 1398 برای طی دوره فرماندهی و ستاد و دوره آموزش زبان فارسی در این دانشگاه پذیرش شدند و پس از گذراندن 3 ماه آموزش زبان فارسی با حضور در مراسم جشن آغاز دوره سی ام فرماندهی و ستاد همراه با دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل علم و دانش شدند.
حضور در رزمایش‌های مختلف روی نقشه‌ی کلاسیک و آب‌خاکی و همچنین اعزام به منطقه عمومی منجیل برای بررسی منطقه عملیات از دیگر فعالیت های آنان بود که می توان گفت، دانشجویان پس از طی دوره فرماندهی و ستاد، به توانایی های تجزیه و تحلیل مسائل نظامی دست یافتند.
در پایان این مراسم که وابستگان نظامی کشورهای عمان، کره، هند و پاکستان حضور داشتند با اهدای لوح تقدیر از دانشجویان خارجی تجلیل شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : شنبه 4 مرداد 1399 | 1:43 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.